mobile menu button
  • Zoeken Zoeken
  • twitter
  • twitter
  • linked in
  • RSS
Over ons - Menu:

Datum bekendmaking eindafrekening bonus-malusregeling gewijzigd

Als schoolbestuur ontvangt u éénmaal per jaar mogelijk een bonus (een nabetaling) of een malus (een vordering) van het Vervangingsfonds. U krijgt daarover automatisch bericht. Met ingang van 2018 wordt de jaarlijkse eindafrekening vóór 15 oktober bekend gemaakt. Voorheen was dit 15 juli.

 

Wijziging van de datum is nodig, omdat de einddatum van 15 juli in 2018 (en ook in de jaren daarna) niet haalbaar is. De vervangingsdeclaraties over 2017 Mogen namelijk tot en met 6 april 2018 worden ingediend en aansluitend geldt nog een correctietermijn van 3 maanden. Deze correcties moeten daarna nog worden verwerkt door het Vervangingsfonds. Verder speelt bij de bonus-malusregeling de uitkomst van de afrekening vervangingspools een rol. Die afrekening kan feitelijk pas in september worden opgemaakt. Het besluit over de bonus-malusberekening schuift daardoor op naar uiterlijk 15 oktober.  

 

Meer informatie over de bonus-malusregeling

Naar overzicht
Delen:
FacebookLinkedInEmail
Delen:
FacebookLinkedInEmail